Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik af van die spam in mijn Hotmail?

Ik krijg meer en meer Spam in mijn Hotmail. Ik ben bang dat mijn Hotmail adres ergens op een lijst staat die verkocht wordt aan mensen die Spam zenden. Het is niet één afzender, maar -tig verschillende.
Ik heb al ‘regels’ gemaakt en zie dat mijn Prullebak iedere dag nokvol zit met reeds uitgefilterde Spam, maar ik krijg er nog steeds enorm veel in mijn Inbox. Een nieuw Hotmailadres nemen wil ik niet. Nog andere suggesties?

SimonV
9 maanden geleden
Toch eigenlijk maar één oplossing: nieuw e-mailadres aanmaken.
De mails blokkeren met Spamfighter of Mailwasher werkt misschien:
https://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_NL/Product_Info.asp
https://www.mailwasher.net/
Ikhebgeenidee
9 maanden geleden
Eenmaal op zo'n spamlijst is het accepteren of een ander adres nemen. Afmelden zal alleen maar meer spam betekenen.
Kan wel zijn dat na lange(re) tijd de hoeveelheid afneemt omdat dan actuelere lijsten worden gebruikt. Dat kan, maar geen garantie en geen idee hoelang dat kan duren.
liveisgreat
9 maanden geleden
Zoiets gebeurt soms als je op één of andere link geklikt hebt, die enkel als doel om je gegevens te bemachtigen. Bv "Kijk eens wie op je Facebook kijkt". Of, gruwelijker, "dit ongeval zijn mensen die je waarschijnlijk kent", of via messenger "ik vond foto's van je, je houdt het niet voor mogelijk".
Vermits het over duizenden afzenders gaat, geraken er soms mails door en komen in je inbox. En sommige verzenders weten ook goed hoe ze het moeten doen om niet in de spam te komen.
Duuuus... je geraakt dit niet meer kwijt.
Heel vervelend idd als je een nieuw mailadres moet maken, maar er zit niks anders op....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding