hoe kan je aan het productie nummer van een laptop zien als dat één betreft dat binnenkort uit de productie gehaald wordt of en nieuwe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan je niet aan het productienummer zien. Aan de hand van dat nummer kan je het vaak wel nazoeken op de site van de fabrikant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het productienummer (serienummer?) van een laptop kan lezen, is deze reeds geproduceerd en zal ook niet meer uit de productie gehaald worden.

Of het model binnenkort niet meer geproduceerd wordt, kun je bij de fabrikant navragen. Consumenten laptops worden hooguit 6 maanden geproduceerd (voordat het volgende model op de markt komt). Goed mogelijk dat de laptop dus niet meer gemaakt wordt op het moment dat je een 'ouder' model koopt. Laptops voor het bedrijfsleven worden 18-24 maanden geproduceerd en blijven dus langer beschikbaar.

Je kan dus hooguit aan het model zien (business of consumer) en/of de fabrikant vragen, hoelang het model nog beschikbaar is.