Welke laptop is het beste voor mij?

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop maar ik weet niet welke ik moet nemen. Ik zoek een laptop die geliefde niet al te duur is (sowieso onder de 700, het liefst eerder richting de 600). Ik zal mijn laptop gebruiken voor:

Internetten, Youtuben
Films kijken/Netflixen
Soms photoshoppen
Soms videobewerken
Er zullen geen (zware) games gespeeld mee worden, maar een opslag van zo ongeveer 500 gb zou toch fijn zijn.
Mogelijk wat andere programma's.

Heeft iemand suggesties voor een goede laptop?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoiets?
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-5567-laptop/pd?oc=cn55705&model_id=inspiron-15-5567-laptop - Dell laptop, € 599;
- 1 TB harde schijf;
- 8 GB intern;
- Grafische kaart geïntegreerd in processor, optioneel betere mogelijkheden.
http://www.dell.com/learn/nl/nl/nldhs1/help-me-choose/hmc-video-card-inspiron-lt

Antwoorden (1)

Als je een lekker lopende laptop wilt hebben, zal je moeten kijken wat de specs zijn.
We praten hier dan over de processor, beeldschermkwaliteit en geheugen. Voor de dingen die jij wilt doen zou een i3 processor al genoeg zijn, mits je een SSD-schijf in de PC hebt zitten. De SSD schijf levert sneller informatie aan aan de processor. Als je een i5 processor hebt, met een normale harde schijf, dan heb je relatief minder aan de goede processor. De SSD schijf maakt de laptop snel in samenwerking met de processor (let hier dus op bij het kopen). Verder wil je voor video's en films natuurlijk een mooi scherm. Bij de meeste goedkope laptops is het scherm niet fijn. Het is aan te raden om eerst bij bijvoorbeeld mediamarkt of een andere winkel te gaan kijken naar de kwaliteit van het scherm, nadat je een interessante laptop hebt gevonden op internet. Pas wel op, want in de showrooms staan de settings van het beeld op het allerhoogst, dus pas deze even aan en kijk dan hoe het eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Grafische kaart is natuurlijk ook belangrijk, maar deze zit tegenwoordig geïntegreerd in het moederboard. SSD schijven maken een laptop over het algemeen prijziger, maar het loopt veel soepeler!