wat voor consequenties heeft het verwijderen van je Google account?

Ik heb een Google account, maar ik wil het om privacy redenen verwijderen. Ik ben dan mijn Gmail natuurlijk kwijt, waar kan ik alle mails opslaan en contactpersonen? Teven is Google natuurlijk verbonden met allerlei 'dingen' zoals playstore, etc. Kan iemand mij hierover info geven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

De consequentie is, dat alle producten die aan je Google-account zijn verbonden, worden verwijderd (zoals Google Drive, een evt. YouTube-kanaal dat je hebt gekoppeld).

Maar dit is een open deur, want dit wist je waarschijnlijk al. Je eigenlijke vraag is, hoe je de mails en de contacten kunt veiligstellen.

Je kunt de gegevens van je Google-account downloaden (bron 1).
Je kunt ook de mailtjes en contacten importeren in een (offline) e-mailclient. Daar zijn er veel van, o.a. te vinden op deze site (bron 2). Let erop dat je geen software mee-installeert, als dat wordt aangeboden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor de Play Store heb je ook een Google-account nodig. Probeer maar eens iets te downloaden wanneer je bent uitgelogd: dan wordt er gevraagd naar een inlog.