wat betekent `time left` op ebay?

ik wil een product bestellen van een verkoper die niet aan biedingen ofzo doet. Dus gewoon direct kopen. Nu staat er bij het product vermeld: time left en dan een datum. betekent dit dat je het product tot uiterlijk die datum kan kopen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Dat betekent dat de veiling van het product -want Ebay is natuurlijk eigenlijk een veiligsite - nog zo lang loopt. Als je geluk hebt en er wordt niet zo veel op geboden, kan dat betekenen dat je spekkoper bent en het artikel voor een lagere prijs kunt "winnen".

Wil je niet wachten, dan kun je ook altijd kiezen voor "meteen kopen: , maar dan betaal je dus ook altijd de vastgestelde prijs.
Ik kan op je screenshot niet zien hoeveel "volgers" er zijn voor dat object , maar dat geeft vaak wel een leuke indicatie of het de moeite waard is te wachten en te bieden.
Maar tien dagen, dat is nog best wel lang wachten.

Ik heb echter op die manier al meerdere keren dingen van een paar tientjes voor onder de vijf euro kunnen bemachtigen. Geduld kan beloond worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik zie dat er hier 11 volgers zijn. Dat betekent dat de kans dat je het voor ruim onder die prijs te pakken kunt krijgen wel vrij klein is. En dat je, als er maar eentje is, na de veiling inderdaad het risico loopt naast de pot te pissen. Bij bedrijven is dat echter maar zelden het geval ; die zetten daarna gewoon weer een nieuwe er op. Bij particulieren en zeker met verzamelobjecten kan dat zeker wel het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dank voor je antwoord!
Dit blijkt specifiek een veiling te zijn waarop je NIET kunt bieden. Eigenlijk dus "zolang de voorraad strekt" en zolang de "veiling" loopt is het artikel voor die prijs "te koop". Het is dus strikt genomen GEEN veiling maar een artikel dat gewoon tijdelijk voor een vast bedrag te koop is.

Dit soort "tijdelijke aanbiedingen" kun je vaak met een korreltje zout nemen aangezien ze later vaak opnieuw worden aangeboden tegen vrijwel dezelfde bedragen. Wat ze eigenlijk willen zeggen is: KOOP NU VOOR DIT BEDRAG VOORDAT HET TE LAAT IS! Ik verbaas me soms dat Ebay dit soort gemene marketingtrucjes toelaat, aan de andere kant ook weer niet, aangezien ze er elke keer aan meeverdienen.

Overigens kun je soms wel een prijsvoorstel doen en kan de verkoper er heel soms mee akkoord gaan. (In dit geval zie ik daar ook geen blauwe knop voor). Dit "prijsvoorstel" van jou ziet alleen de verkoper.