Connectie tussen Samba en xp

Help! wat moet ik doen op mijn xp om te sharen via een Samba server. De Samba is alvast volledig geconfigureerd.
Ik heb het volgende staan op mijn Samba smb.conf:
[alleusers]
comment = alle users mogen binnen
path = /home/shares/alleusers
valid users = lbuysse, jbuysse, rdevelde,..
force group = users
writable = yes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik begrijp je vraag niet helemaal goed, wellicht bedoel je hoe je verbind met je XP pc met een linux of osx bak met samba...

Als het goed is heeft je (linux ??) bak een hostname.
Voer die in op verkenner met \\ ervoor.

Weet je de hostname niet kom je daar achter door in de terminal in te voeren:

hostname

Verbinden op IP adres kan ook. Vul dan in verkenner het ip adres in met \\ ervoor.

Achter het ip adres kom je door in de terminal te voeren:

hostname -i.