Heeft hyves verlies geleden vroeger?

tegenwoordig is social media erg groot geworden. maar als al die mensen op je site komen, kost dat dan niet geld voor je ofzo? zo ja, kregen ze van investeerders ofzo? hoe ging dat in ze werking?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, Hyves betaald voor het dataverkeer. Voor elke bezoeker die op de website komt, wordt dus ook (een heel klein beetje) betaald.

In de opstartfase heeft Hyves geld gekost. Er waren geen advertenties, er zat geen verdienmodel op Hyves maar er waren wel (enkele) bezoekers.

Als snel toen de populair werd, kwamen er adverteerders. Er komen steeds meer adverteerders, die meer gaan betalen omdat er meer bezoekers komen. 95 procent van de inkomsten van Hyves was afkomstig van reclame, de rest komt o.a. van Goldmembers. Verder kwamen er ook investeerders, Joop van den Ende heeft ongeveer 25 procent belang in Hyves.

Uiteindelijk zijn de inkomsten voor Hyves hoger dan de kosten, Hyves maakt dus een mooie winst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die DylansBlue;

Social networks krijgen hun inkomsten uit advertenties, reclamebanners en -links. En gezien de populariteit van dat soort sites zal daar nog een aardig bedrag mee gemoeid zijn ook.