beter een betere processor en minder RAM of omgekeerd voor pc voor school?

Vanaf volgend jaar moet ik voor school beschikken over een laptop die ik elke dag moet meenemen, maar ik heb wel nog enkele vragen?

Qua processor en RAM geheugen weet ik het niet zo goed. Het beste is uiteraard VEEL ram en een snelle procesor (i5 of i7), maar dan schiet de prijs de hoogt in. Mijn vraag is nu of ik best een groter RAM geheugen neem ( 6 of 8 GB) en een iets ‘mindere’ processor (bv i3) OF dat ik een betere processor neem (bv i5) en een iets kleiner RAM geheugen ( 4GB).
ALvast bedankt.

Toegevoegd na 8 minuten:
PS: uiteraard spreekt het voor zich dat ik een zo snel mogelijke laptop wil.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een processor kan je niet meer upgraden, memorie wel.
Ik zou gaan voor de I5 +4GB memorie, daar bijna alles op.