Hoogstwaarschijnlijk obstructie door stof.

1: Even hard blazen in de microfoon (gaatje bovenkant) zodat stof verdwijnt. Beter is met perslucht uit 't busje (wel rechtop houden). Of gebruik het lucht uit een fietspomp.

of

2: Een stofzuiger 30 seconden boven de microfoon bewegen om het stof weg te halen.

of

3: Een hard reset: powerknop (boven) en homeknop (grote knop beneden) tegelijkertijd vasthouden tot zwart wordt. Druk de powerknop weer in en het Applelogo verschijnt.

of

4: Resetten via: Settings → General → Reset and reset all settings.

of

5: Je iPad is vermoedelijk defect, stuur 'm op voor reparatie.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je antwoord Barend. Optie 3 en ook 4 brachten geen oplossing. Er verschijnt ook geen microfoontekentjemeer in prg.s waar dat wel zou moeten. De micro is dood dus. Reparatie zal duur zijn dus maar mee leren leven :-(
BarendV
7 jaar geleden
Wellicht een laatste optie voor jou is een externe microfoon die je in de hoofdtelefoonaansluiting kunt stoppen. Om er zeker van te zijn dat dat wel werkt (ik ga ervan uit dat het wel werkt) kun je dit testen met een hoofdtelefoon van je iphone of een andere hoofdtelefoon waar een microfoon in de kabel zit.