Hoe windows 10 volledig wissen op een laptop ?

Ik heb een probleem gehad met mijn pc en ik wil mijn os(W10) volledig wissen.MAAR ik geraak niet aan mijn bios of ik kan niet in veiligheid modes geraken en als ik op w10 zelf ben dan kan ik niet alles doen want ik zit op een tijdelijk profiel en daarop kan ik niet als administrator inloggen.Het is een he ambetant probleem.
Samengevat:
-ik geraak niet aan mijn bios
- '' aan een admin profiel
-ik kan geen admin profiel aanmaken
-ik wil w10 wissen
-het is een gloednieuw laptop (2 dagen geleden gekregen)
-hzt is register probleem maaf ik kan het niet aanpassen (vanalles al geprobeerd)
HELP !!

Toegevoegd na 2 minuten:
Een register probleem*
ik kan niks doen als ik op regedit ben

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat heb je eraan om een OS te wissen? Gewoon een OS installeren en tijdens de installatie voor de format-optie kiezen. Je BIOS inkomen moet gewoon lukken, elk laptopmerk heeft zijn eigen methode om er in te komen, welke laptop is het?

Antwoorden (2)

Dan moet je dban op een cd zetten en die wist alles.
http://www.dban.org/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt geen in gebruik zijnd besturingsyteem (OS) wissen van een pc of laptop door dat besturingsysteem zelf. Dat gaat met geen enkel systeem.

Om een bestaand OS op een pc of laptop te vervangen of te verwijderen heb je een andere drager nodig (USB stick, Externe HDD of DVD disk) waarop een geldig ander OS staat waarmee je de pc of laptop die je wilt bewerken kunt opstarten.

De stappen die hiervoor nodig zijn, zijn als eerste: Opstartprioriteit (BootPriority) in de BIOS veranderen. De Opstartvolgorde (BOOT) moet ingesteld worden op het medium waarop extern een OS te vinden is.
Dus bijv.: 1. CD/DVD 2.USB 3. ...... en als laatste de HDD van de pc/laptop zelf.

Hiermee kijkt het BIOS bij het opstarten eerst naar het opgegeven medium waarop een OS te vinden is en zal vanaf dat medium het OS laden.
Wordt er geen OS gevonden op de opgegeven volgorde van mediums, dan zal de pc/laptop toch weer vanaf de C:\ schijf (HDD) het eigen geldige OS (W10) gaan opstarten.

Eenmaal vanaf een extern medium een ander OS ingeladen, dan kan van daaruit een aanwezige OS op de C:\ schijf (de map W10) straffeloos gewist worden.

Dit wissen kan het beste gebeuren door de C: schijf te formatteren vanuit het externe OS. Hiermee wordt de gehele C: partitie opnieuw ingedeeld waarbij alle data die op die schijf staat verloren gaat. De C: schijf is dan weer rijp om een ander OS op te installeren, bijvoorbeeld W7. Je moet dan wel beschikken over een geldige licentie van dat OS op een extern medium zoals een DVD.