Hoe verhelp ik het dat mijn startpagina op de PC steeds verspringt?

Als ik mijn startpagina op mijn desktop start verschijnt hij gewoon en springt dan naar het midden van de pagina. Dus moet ik telkens weer naar boven scrollen. Hoe zorg ik ervoor dat hij weer gewoon bovenaan blijft staan? Ik heb Windows XP en IE8.

Toegevoegd na 1 dag:
Als ik op een andere site zit en die startpagina staat nog geminimaliseerd open springt hij soms spontaan weer voor mijn neus zonder dat ik hem aangeklikt had. Ook begint op de balk onderin waar de open sites vermeld staan de hele tijd dat vakje oranje te knipperen en het blijkt dan om die startpagina te gaan. Maar als ik daar dan ga kijken zie ik niets bijzonders, behalve dan dat hij weer ongeveer op de helft van die pagina staat.

13 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk staat er in dd hyperlink van de homepage iets dat hij verspringt. Dus er staat blabla.nl en dan iets van #alinea
Beetje lastig uit te leggen, maar dat laatste stukje moet dus weg.
Kimath
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Wat bedoel je met de hyperlink? Ter informatie: dit verspringen is nu 3 dagen bezig.
Kimath
13 jaar geleden
Ik bedoel zoiets als dit (even random Wiki pagina als voorbeeld): http://nl.wikipedia.org/wiki/Copa_Am%C3%A9rica_1929#Wedstrijden Je ziet dat als je op de link klikt, je dan gelijk naar een bepaald stuk springt. Mogelijk is dit ook gebeurd bij je homepagina. Probeer anders eens je homepagina in te stellen op een andere site (Google ofzo) en dan daarna opnieuw naar de site die je eerst had.
zondag
13 jaar geleden
Kinath ik ben een 0 op computergebied. Hoe doe ik dat, mijn startpagina instellen op een andere site?
Kimath
13 jaar geleden
- Open IE8
- Klik op Extra -> Internetopties
- Op het tabblad algemeen zie je een plaatje van een huisje staan, met Startpagina erboven.
- Typ in het witte vlak de site die je graag als startpagina wilt hebben en druk daarna onderaan op ok.

Andere antwoorden (1)

Dit lijkt verdacht veel op een (hardnekkig) BHO probleem. (over deze term kunt U op Internet alles vinden)
Ik stel dus het volgende voor :

Download Malwarebytes' Anti-Malware op Uw bureaublad.
Dubbelklik mbam-setup.exe en kies voor "Next" om de tool te installeren.
Als de installatie voltooid is zet U vinkjes bij "Update MalwareBytes' Anti-Malware" en bij "Launch MalwareBytes' Anti-Malware".
Druk daarna op "Finish".

Kies in het hoofdscherm voor de tab "Scanner" en selecteer het keuzerondje "Perform full scan".
Druk op de knop "Scan" en zorg dat alle harde schijven/partities aangevinkt staan.
Druk dan op de knop "Start Scan".
Wanneer de scan voltooid is klikt U op OK, daarna op "Show Results" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat alles aangevinkt is, klik daarna op "Remove Selected".Aan de hand van de kleuren valt op te maken,wat de ernst is van hetgeen,wat is gevonden)

http://www.regnow.com/trialware/download/Download_mbam-setup.exe?item=12128-1&affiliate=34290

Uiteraard is het ook nog belangrijk,om Uw computer regelmatig met een goede virusscanner helemaal te scannen. (bijv. als U langer dan 30 minuten niets doet met de pc) Updates welke Microsoft voor Uw o.s. beschikbaar heeft,behoren ook bij de "musts" om de pc optimaal te laten (blijven) functioneren.

Groet:Zoekertje