internet uitgevallen; stekker uit modem/router 30 seconden. geen resultaat. wat moet ik nu doen? werk met windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.4K

Het beste antwoord

als je lampjes op het modem goed werken dan is er niets mis met je modem brandt het internet en dsl lampje ?
dan is er wel verbinding
maar heb je er nog een router tussen ?
kabels nakijken ?
en dan nog even pc uit en aan
als dat dan nog niet lukt dan is er iets met je pc aan de hand niet met de router
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op de site van je provider kijken of er toevallig een regionale storing is. Anders PC opnieuw opstarten. Op die site kijken moet je even een kennis laten doen die wel internet heeft maar eerst gewoon even opnieuw opstarten, ik kan ook wel even kijken, wat is je provider/waar woon je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klantenservice bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga niet direct je provider bellen. Ze kunnen je niet helpen bij je eigen apparatuur.

Kijk of de modem online is (er branden dan 4 tot 6 lampjes).
Is dat niet zo dan ga je de stroom van modem en router afhalen.

Is het wel zo ga je je pc met een kabel testen op de modem. Dus zonder router. Werkt dit niet probeer een andere pc en/of kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist wel bellen. De helpdesk kan op afstand je modem resetten. Vaak is het dan verholpen (na alles een keer opnieuw opgestart te hebben).
30 seconden is vaak niet genoeg. Haal er echt 2 minuten de stroom af en probeer het dan nog een keer. Eerst het modem weer aan, dan de router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden dat je de stroom eraf haalt is bepalend voor de tijd die hij zonder stroom moet staan.

Als het alleen is om je modem even opnieuw op te starten is 10 of 30 seconden prima. Als je een nieuwe verbinding wilt leggen met de wijkcentrale moet je even wat langer de stroom eraf laten. 2 tot 10 minuten of voldoende.

Als dat niet lukt kan je altijd je provider bellen, dan trekken ze na of er een storing is van hun kant.