Hoe maak ik een back up van mijn e-mail accounts, incl mappen met inhoud?

Ik heb een e-mailaccount bij Caiway. Ik wist niet dat die niet in de cloud wordt opgeslagen, maar alleen op mijn eigen computer staat. Daar kwam ik achter toen enkele maanden geleden mijn computer crashte. Ik had wel 2 back up programma's op mijn computer, nl. een in de cloud en een op een externe harde schijf. Dus ik dacht na de crash: Gelukkig, alles is opgeslagen - dubbel zelfs! Maar dat bleek niet te gelden voor de e-mail bestanden... wat erg, alle mappen kwijt!
Weet iemand hoe ik dat bij een evt. volgende crash kan voorkomen? Is er een manier om een back-up te maken van alleen de e-mailbestanden? (behalve dan de radicale manier, nl. van e-mailaccount te veranderen) En bestaat er een back-up die alles INCLUSIEF de e-mailaccounts opslaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Caiway ondersteunt enkel POP3-accounts en geen IMAP of andere soorten accounts.
Het hangt van je e-mailprogramma af waar je bestanden geplaatst worden.
Als je Outlook gebruikt, zouden de bestanden hier kunnen staan:
station:\Gebruikers\\AppData\Local\Microsoft\Outlook
station:\Gebruikers\\Roaming\Local\Microsoft\Outlook
station:\Gebruikers\\Mijn documenten\Outlook-bestanden
Van die bestanden zou je dus een backup kunnen maken.

Als je Windows Live Mail gebruikt: dit programma slaat de database met e-mailberichten, agenda en RSS-feeds standaard op in de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail en de contactpersonen in de map C:\Gebruikers\ inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts.

Je e-mails zijn hier ook verdwenen: https://secure.caiway.nl/webmail/ ?
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wil de pret niet bederven, maar de meeste emailclients trekken de mail van de providerserver weg. Dat moet ook wel want anders loopt je mailbox vol en heb je dat probleem weer. Mijn advies, neem nooit providermail, maar gmail of hotmail. Heb je zo goed als oneindige opslag zonder gedoe als je van provider switcht.
SimonV
7 jaar geleden
Dat had ik ook al bij de Reacties (Vraag) gesteld.
Meestal staat "E-mailbericht niet op de server laten staan" aangevinkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ MrTomaat :) Gelijk heb je met vollopen van mailbox, dus het vereist wat meer onderhoud. Je advies is zo goed in alle opzichten,vooral als je van provider verandert. @ Lisa5992
Wil je aangeven welk email programma je gebruikt ? Een heel goed programma voor email backup is
Mailstore Home http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx
Pagina is in Engels of Duits, maar programma kan op NL ingesteld worden
Gebruik het al voor de laatste 10 jaar
Kan ook op USB stik geplaatst worden