Wat is een stationspartitie en hoe kom ik hieraan?

Ik wil mijn pc terugzetten naar fabrieksinstelling, maar krijg steeds de melding dat: Fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationspartitie ontbreekt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Bij systeem herstel kun je aangeven welke partitie je eventueel in de toekomst wil laten herstellen.
Heb je dat niet gedaan dan gaat het niet lukken.
Helaas..
7 jaar geleden
Een fysieke harde schijf kan je software matig opdelen in verschillende, eh ja, partities. Die partities kan je een naam geven, bijvoorbeeld C en D en E. Je computer ziet dit dan als verschillende schijfen.
De partitie van waaruit Windows start is gewoonlijk de primary partitie, de C.

Veel computers hebben ook een verborgen partitie waar de instelllingen staan voor fabrieksherstel. Dat je computer die partitie niet vindt, wil nog niet zeggen dat die partitie er niet is. Kan best zijn dat de partitie als inactief staat.

Probeer een partitiemanager te downloaden. Er zijn er verschillende gratis.