hoe kan het dat mijn ip camera vertraagd?

Voor onze zwemvereniging willen we een livestream opzetten. Nu hebben wij een ip camera tot onze beschikking en wirecast pro, alleen vertraagd wirecast de camera heel erg (3 minuten per uur)
Ik vermoed dat mijn laptop miet krachtig genoeg is (intel core i5, model 2015, windows 10)
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of weet iemand alternatieve software om te livestreamen via youtube

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zou kunnen liggen aan je internetsnelheid. Als je dit via Wi-Fi doet, probeer het dan eens via een kabel. Het kan ook zijn dat de snelheid via de provider niet toereikend genoeg is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alles gaat via bekabeld internet, als ik de camera bekijk via de browser loop hij wel goed, alleen als ik hem via wirecast bekijk loopt hij een stuk trager (+/- 3 per uur vertraging)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dan zend ik hem nog niet eens uit via youtube, alleen nog maar lokaal

Het beste antwoord

Aangezien je aangeeft dat de vertraging al bij het bekijken van de video via je streamingprogramma ('Wirecast') zichtbaar is, wordt het merendeel van de vertraging vóór het versturen (streamen) naar youtube gegenereerd, dus op de camera zelf (onwaarschijnlijk) of op je laptop.

Allereerst zou ik ervoor zorgen dat de verbinding tussen IP-camera en je laptop in orde is, dus best niet via WiFi maar bekabeld.

Vervolgens zou ik in het streamingprogramma naar opties met betrekking tot vertraging/caching/tijdelijk lokaal opslaan zoeken en deze allemaal uitschakelen of op minimaal zetten.

Als dat niet werkt kan je ook een ander streamingprogramma gebruiken. Ikzelf heb goede ervaringen met OBS (https://obsproject.com/) welke direct compatible is met youtube. Uiteraard wel weer de eerdergenoemde instellingen best aanpassen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal er morgen eens naar kijken. En als het niet helpt zal ik ook eens naar obs gaan kijken, kan je daar ook gebruik maken van een rtsp stream van mij foscam ip camera?