[PC W7] Google Chrome staat steeds vast, is al opgeschoond, wat kan er nog meer fout zijn, wat is de volgende stap?

Heb behoorlijke problemen met mijn kringloop pc [W7].
Google Chrome staat steeds vast. Geen idee waardoor , is al opgeschoond / gedefragmenteerd. Wat zou de volgende stap kunnen zijn? Ben nu, in afwachting van pc-hulp, tijdelijk over op Internet Explorer, dat soepeler loopt , maar voor mij niet werkbaar is. Ik wil Google Chrome terug , z.s.m.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Ik heb Chrome een tijdje geprobeerd maar vond het niks. Mozilla Firefox kan ik aanraden!
capthavoc
8 jaar geleden
Heb je alle updates van Windows 7 binnen ?
is deze pc misschien te licht voor w7 ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben vergroeid met Chrome... Firefox ooit lang geleden geprobeerd, net als IE : nee, liever niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Capthavoc Ik heb een kringlooppc... dus dat weet ik niet. Te licht? dat zou natuurlijk kunnen, maar zou je dit dan ook niet in IE moeten merken? of is dat te simpel gedacht?
capthavoc
8 jaar geleden
IE is ook al aardig aan het uitfaseren en is zeker niet betrouwbaar.
weet je zeker of deze pc met windows 7 als native OS kwam of hebben ze er win7 opgezet zit er misschien nog een xp sticker op. ?
32 bits 64 bits misschien hoeveel geheugen ? biv 2 gig is waarschijnlijk wat te weinig voor win7 en chrome samen

wat zijn de spec van je win7 pc ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zorg dat je chrome open hebt en wat pagina's open en bijvoorbeeld nog een programma wat je vaak aan hebt. Dan:
Rechtermuisklik op de taakbalk
Taakbeheer
Meer details
Druk op geheugen Of als je bijvoorbeeld ziet dat CPU verbruik hoog is, meldt dat dan even.

Antwoorden (2)

De volgende stap is Windows opnieuw installeren. En alleen chrome erop zetten. Dan heb je de beste 0 situatie. Als het dan niet werkt kunnen Windows en Chrome de schuld niet echt meer geven. De stap die je, mocht het dan nog niet goed gaan, nog kan nemen is upgraden van hardware.

Wat zijn de specificaties van de PC?

Windowstoets,
(tik in) dxdiag.exe (enter)

Wat staat er onder
Besturingssyteem (behalve Windows7 dus 32 of 64bit)
CPU
Geheugen

Toegevoegd na 4 minuten:
Windows 7 opnieuw installeren? Geen schijf? Geen installatiepartitie?
> https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

Code niet vindbaar?
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
(Vind de gebruikte code die je nu gebruikt)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tomaat
Moet je niet eerst alles er af halen , pc geheugen legen , voordat je opnieuw installeert?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, wel alles wat je wil bewaren backuppen als je geen tweede schijf hebt.* De rest wordt vanzelf geformateerd tijdens het installeren als je de juist instelling kiest tijdens installatie. *Daarom heb ik altijd een tweede HDD in mijn PC. Foto/video/documenten zet ik op mijn D-schijf, programma's/Windows op C-schijf. Scheelt een hoop backuppen bij herinstallatie.
SimonV
8 jaar geleden
Is opnieuw installeren niet de laatste stap in plaats van de volgende?
Lijkt me een goede oplossing als andere oplossingen niet blijken te helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, in principe heb je gelijk. Dit is inderdaad een wat persoonlijke methode wellicht. Bij mij kost het weinig tijd om te herinstalleren (geen backups, weinig grote herinstallaties) de succesrate is vaak enorm en niets zo schoon als een vers geïnstalleerde PC. Het proberen te zoeken naar de achterliggende euvel kan heel wat opties kosten en tijd. Uiteindelijk met een kans dat je het niet vind en dan alsnog moet herinstalleren. Dus mij is die stap vaak eerder, zeker van afstand, waar als ik achter de PC zit misschien een beter idee krijg wat er aan de hand kan zijn. Maar jouw antwoord voor mijn antwoord is een idd het proberen waard.
Probeer eerst deze verwijdertool:
https://www.google.nl/chrome/srt
Deze app scant en verwijdert software die problemen kan veroorzaken met Chrome, zoals crashes, vreemde opstartpagina's of werkbalken, ongewenste advertenties waar je niet vanaf komt of andere wijzigingen in je browser.

Als dat niet helpt kun je proberen Chrome VOLLEDIG te verwijderen en opnieuw installeren.
Volledige verwijdering van Chrome kun je het beste doen met een programma als Revo Uninstaller (gratis versie).
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Alternatief
Soms helpt systeemherstel: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van het probleem.

Toegevoegd na 3 uur:
Je kunt ook nog kijken wat er gebeurt als je alle extensies uitschakelt. Als Chrome dan wel werkt, is het een kwestie van de extensies één voor één inschakelen tot je ontdekt wie de boosdoener is.
SimonV