Hoe breng ik de kleur rood terug op mijn computerscherm op alle sites waar rood in zat?

Vanmiddag was ik aan het internetten maar stond even op om de vogels eten te geven. Toen ik terug kwam bleek alles wat voorheen wit was op mijn scherm licht blauwgroen gekleurd te zijn. Welke site ik ook oproep, de kleur rood is verdwenen en alle wit is licht blauwgroen geworden. Aan alle kleuren is rood onttrokken en alles ziet er nu heel naar uit. De kat op mijn avatar hier is nu ook groen en alles wat paars was bij GV is nu blauw.

Misschien heb ik bij het opstaan per ongeluk op iets geklikt zonder dat te merken maar waar dan? Of is mijn scherm of de pc aan het sterven? Ik heb Windows 7 en gebruik Chrome maar als ik omschakel naar IE is het net zo. Het scherm is een Philips 222E2SB - LCD scherm en de pc is eigenlijk een laptop van Asus X52JC die ik permanent tot pc heb verheven. Wat kan er mis zijn gegaan?

Ik heb nadat dit was gebeurd nog 17 updates van Windows gekregen maar dat verandert niets aan het ontbreken van rood en het overheersen van blauwgroen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om de kleur rood terug te brengen op je computerscherm, moet je de kleurinstellingen van je browser aanpassen. Ga naar de instellingen van je browser en zoek naar de optie 'Kleuren'. Hier kun je de kleuren aanpassen naar je voorkeur.
Bronnen:
4 maanden geleden