Waarom horen we nog zo weinig van IBM?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik word elke dag geconfronteerd met IBM. Een naaste van mij lijdt aan de spierziekte Inclusion Body Miositis (IBM), een 'zusje' van ALS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante vraag +1

Het beste antwoord

IBM heeft zich uit de consumentenmarkt terug getrokken. Hun Thinkpads gaan nu over de toonbank als Lenovo Thinkpads. IBM is overigens wel voor de zakelijke/wetenschappellijke markt nog redelijk in de weer. Zo zetten ze nog steeds supercomputers in elkaar en met name het R&D gaat nog steeds goed. De commerciele kant zijn ze eigenlijk nooit erg goed in geweest en hebben het daarom afgestoten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :D

Andere antwoorden (2)

Omdat dat nu voornamelijk voor de consumer markt lenovo heet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is bijna goed, IBM heeft zijn desktop/laptopdivisie verkocht aan Lenovo, een Chinese hardware fabrikant.

IBM is nu vooral bezig met zakelijke klanten, denk aan servers en supercomputers. Ze hebben laatst met hun supercomputer "Watson" Jeopardy gewonnen van de beste Jeopardy kandidaten ooit.

Toegevoegd na 53 seconden:
1ste zin is meer gericht op het 1e antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even voor de goede orde, soms veranderd de volgorde van antwoorden, dus dan is "bovenstaand" niet meer van toepassing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verder goed antwoord overigens..