Wat is de maximaal toegestane lengte van een zoekwoord of -zin in Google?

Uit hoeveel karakters mag een zoekwoord of zoekopdracht tussen aanhalingstekens eigenlijk bestaan voor Google? Er is een grens (die je bij normaal gebruik niet tegenkomt) maar waar ligt die precies?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dit zouden er 2048 zijn (dus 2048 tekens)
https://www.quora.com/How-many-characters-can-I-type-in-to-the-Google-search-bar

Tussen aanhalingstekens zouden dat er dus 2046 zijn.
Thecis
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Dat onderzoek is van 2007...
SimonV
8 jaar geleden
De bron van dat onderzoek, bedoel ik:
http://www.softwaretestingtricks.com/2007/05/testing-google-boundary-value.html Ik kwam het antwoord ook tegen maar de situatie is inmiddels veranderd, als ik Google mag geloven.
SimonV
8 jaar geleden
Overigens lees ik in je link:
" IE imposes the limit of 2048 characters for the GET portion. So this is not a "Google" search boundary." Je antwoord lijkt dus alleen betrekking te hebben op (de beperking van) Internet Explorer, niet op Google Search?
Volgens Google bestaat er geen maximaal toegestane lengte van een zoekwoord of -zin.
Maar Google adviseert de zoekopdracht niet groter te maken dan 2000 karakters.

Het hangt wel van je browser af:
Internet Explorer geeft een foutmelding als de opdracht langer dan 2000 karakters is.
Firefox kan minstens 4 miljoen karakters accepteren.
Safari accepteert 80.000 karakters.

Je kunt je afvragen hoe zinvol zo'n lange zoekopdracht is...

Toegevoegd na 18 uur:
Het maximale aantal woorden waarop Google zoekt is 32 (exclusief operators zoals AND, OR, @, site:, # etc.).
http://labnol.blogspot.nl/2005/01/google-has-raised-search-limit-to-32.html
SimonV