Kan je gegevens uit foto's halen zoals waar de foto gemaakt is en wanneer?

Ik heb een aantal foto's waar ik graag de gegevens uit wil halen en ik vroeg of het mogelijk was dit te doen.

als ik de foto op het bureaublad zet, rechtermuisknop en dan details click. Dan staat er dus niets in dit venster..

Zijn er andere manier om dieper te graven naar de locatie ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Dat kan als die informatie meegegeven is, of als het de originele foto is uit de camera. Althans wanneer de foto gemaakt is. Niet waar, dat is zelden een waarde die door een camera wordt meegegeven aan de foto. Een camera weet namelijk niet waar deze is, behalve als deze een speciale GPSmodule heeft ingebouwd.

Dus NEE als je het niet gelijk ziet bij eigenschappen details heb ik slecht nieuws voor je.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een JPG bestand kun je zgn. EXIF informatie toevoegen, zoals inderdaad de locatie. Smartphones hebben een GPS, dus die kunnen de locatie inderdaad opslaan in de foto, echter, dit moet je om privacyredenen wel eerst aanzetten. Zie de links hieronder.