Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je gegevens uit foto's halen zoals waar de foto gemaakt is en wanneer?

Ik heb een aantal foto's waar ik graag de gegevens uit wil halen en ik vroeg of het mogelijk was dit te doen.

als ik de foto op het bureaublad zet, rechtermuisknop en dan details click. Dan staat er dus niets in dit venster..

Zijn er andere manier om dieper te graven naar de locatie ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat kan als die informatie meegegeven is, of als het de originele foto is uit de camera. Althans wanneer de foto gemaakt is. Niet waar, dat is zelden een waarde die door een camera wordt meegegeven aan de foto. Een camera weet namelijk niet waar deze is, behalve als deze een speciale GPSmodule heeft ingebouwd.

Dus NEE als je het niet gelijk ziet bij eigenschappen details heb ik slecht nieuws voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een JPG bestand kun je zgn. EXIF informatie toevoegen, zoals inderdaad de locatie. Smartphones hebben een GPS, dus die kunnen de locatie inderdaad opslaan in de foto, echter, dit moet je om privacyredenen wel eerst aanzetten. Zie de links hieronder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding