Zijn slaap- en sluimerstand alleen op een laptop beschikbaar bij het afsluiten of hoort dit ook op een desktop met Windows 10 te kunnen?

Tot eind januari had ik een laptop met Windows 7 waar ik nog wel eens gebruik maakte van de slaap- of sluimerstand via Menu Start, Afsluiten
Sinds begin februari heb ik echter een desktop PC met Windows 10 waarbij ik deze opties niet zie. Zijn deze opties er niet?

Ik vond deze knoppen handig om te gebruiken als er nog teveel internetpagina's open stonden om even weg te werken (10-15 pagina's meestal wel).
Tevens zie ik bij Windows 10 de knop 'Andere Gebruiker' niet (dat kan ook komen omdat ik mogelijk maar 1 gebruiker aangemaakt heb) evenals ik de knop 'Vergrendelen' via menu Start niet zie (deze opties zaten op mijn laptop wel allemaal onder de knop Afsluiten, nu kan ik deze 2 opties alleen aanroepen via Control/Alt/Delete).
Iemand enig idee hoe deze dingen met Windows 10 werken?

1.2K

Antwoorden (1)

Op startknop linksonder klik je met de rechtermuis en dan zie je bij "Afsluiten of afmelden"de optie Slaapstand. Beweeg je de muis of druk je op de Shifttoets dan wordt de pc weer wakker.
Bij Instellingen zoek ja naar slaapstand en dan kun je instellen dat het scherm bijvoorbeeld na 10 minuten op zwart gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En op diezelfde startknop klikken en dan bovenaan op je naam klikken en dan krijg je vergrendelen.
Fifagek
8 jaar geleden
Via startknop linksonder met rechtermuisknop klikken had ik al geprobeerd. Ik krijg dan echter niet de optie 'Slaapstand'.
Zie schermafdruk: Image and video hosting by TinyPic Dat het scherm na 10 minuten op zwart gaat had ik al ingesteld, alleen blijft de desktop PC zelf dan nog zeker 100 minuten aan voor die de boel opslaat en afsluit (eerder deze week was ik na 100 minuten ongeveer weer in de ruimte waar de PC staat en toen was die uit. Ik ben ook wel eens in de ruimte waar de PC staat geweest na 60 minuten maar dan stond die nog aan), Hij gaat dus ergens tussen de 60 en 100 minuten uit. Maar wanneer precies? Geen idee! @RonnieZ, thanks die is gevonden inderdaad.
Fifagek
8 jaar geleden
Schermafdruk is niet gelukt zie ik nu. Excuses!
Ik probeer ook de andere URL links nog even.
Ik krijg in ieder geval als ik de rechtermuisknop aanklik en dan kies voor 'Afsluiten of Afmelden' 3 opties, te weten Afmelden, Afsluiten en Opnieuw Opstarten. [IMG]http://i64.tinypic.com/33uzbph.jpg[/IMG] http://nl.tinypic.com/r/33uzbph/9 http://i64.tinypic.com/33uzbph.jpg Wellicht zit er 1 of meerdere werkende tussen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
>Hij gaat dus ergens tussen de 60 en 100 minuten uit.
Dat hoeft niet perse. Er zijn applicaties die de pc uit de slaapstand kunnen halen. Dan lijkt het of de pc na 60 minuten nog aan staat maar dan is hij misschien net door een applicatie uit de slaapstand gehaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie net jou schermafdruk. Het lijkt er op dat je daar de rechter muisknop hebt gebruikt. Gebruik de linker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Linker muisknop op Start. Dan op Aan/Uit klikken. Dan krijg je Slaapstand als optie
Fifagek
8 jaar geleden
RonnieZ, hij gaat inderdaad ergens tussen de 60 en 100 minuten uit. Wat jij zegt zou kunnen. Waar ik echter op doel is dat de aan/uit knop op de PC zelf nog aan staat. Ik heb sinds kort een Medion waar de aan/uit knop blauw is als de PC is ingeschakeld. Een donkere ruimte wordt dan gevuld door 1 blauw lampje wat laat zien dat de PC nog aan staat. Deze brandt na 60 minuten nog. 2e bericht van jou, ik heb daar inderdaad de rechtermuisknop gebruikt. Dat is wat WasMaes in zijn antwoord schrijft. Zie hierboven. 3e bericht van jou, Wanneer ik met de linkermuisknop op Start en dan Aan/uit klik krijg ik geen slaapstand als optie.
Zie wederom schermafdrukken: http://nl.tinypic.com/r/8vxi13/9 http://i65.tinypic.com/8vxi13.jpg De opties van 'Aan/uit' staan nu over de opties Instellingen en Verkenner met een pijltje naar rechts met meerdere keuzes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"RonnieZ, hij gaat inderdaad ergens tussen de 60 en 100 minuten uit. Wat jij zegt zou kunnen. Waar ik echter op doel is dat de aan/uit knop op de PC zelf nog aan staat. Ik heb sinds kort een Medion waar de aan/uit knop blauw is als de PC is ingeschakeld. Een donkere ruimte wordt dan gevuld door 1 blauw lampje wat laat zien dat de PC nog aan staat. Deze brandt na 60 minuten nog." Dat heeft NIETS met Windows te maken, maar met de hardware. Je zal de kast open moeten maken en het plugje moeten vinden wat de stroom voor het lampje regelt. En die er dan uittrekken.