Ik heb een foto die iemand op Facebook heeft geplaatst gedownload. Het is een html bestand. Hoe kan ik daar een ander bestand van maken? Bijv. Jpeg.

Degene heeft die foto zelf gemaakt met zijn mobiele telefoon. Ik mag hem gebruiken om op www.kaartje2go een ansichtkaart van deze foto te laten maken maar dat kan niet als het een html-bestand is. Ik weet niet hoe ik het bestand om kan zetten.
Ik heb Windows10.

5.8K

Het beste antwoord

wat je download hebt, is waarschijnlijk de link naar het plaatje toe. Als je het opent, ga je ofwel naar fb toe, of wellicht toch naar het plaatje wat lokaal op de computer staat.

Als je het plaatje opent in je browser, met de rechter muisknop op het plaatje klikken en de optie kiezen "afbeelding opslaan als" en als het goed is, kan je dan een jpg of iets dergelijks kiezen.

Dit plaatje kan je dan dus lokaal (op je eigen pc) opslaan en gebruiken voor het kaartje wat je wil maken.
Thecis
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Ik had het gedaan zoals jij zegt maar ik had alleen de keuze om het als HTM bestand op te slaan, dus niet aals Jpeg of derg.
En als ik dan het bestand open kom ik inderdaad weer op Facebook terecht.
Thecis
8 jaar geleden
@Pieterke
weet je zeker dat je op de foto stond en de optie pakte "afbeelding opslaan als" en niet de optie "link opslaan als"?
Pieterke
8 jaar geleden
Er stond "doel opslaan als". En ik stond op de foto.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"doel opslaan als"is niet hetzelfde als "afbeelding opslaan als" bij het eerste sla je namelijk de pagina met de afbeelding op en niet de afbeelding zelf. je moet dus kiezen voor afbeelding opslaan. dus op de foto gaan staan, rechtermuisknop klikken en dan "afbeelding opslaan als" kiezen.
Pieterke
8 jaar geleden
Maar als ik op de foto ga staan krijg ik alleen te zien Doel opslaan als en niet afbeelding opslaan. Ik heb nu Windows 10. Daarvoor had ik Windows 8.1. en heb ik zo vaak foto's vanaf Facebook opgeslagen en dat gaf nooit problemen.
Pieterke
8 jaar geleden
Het is me gelukt.
Ik weet nu wat ik fout heb gedaan.
Ik moet eerst de foto met links aanklikken, dan krijg ik de foto weer te zien met de reacties op de foto ernaast. Dan moet ik weer klikken (rechts) en dan krijg ik te zien afbeelding opslaan als" en dan wordt het een Jpeg bestand en dan lukt het wel
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt. Het lukte niet zoals jij het zei in je antwoord maar door je antwoord en aanvullingen ben ik toch weer wat wijzer geworden.
Groet, "Pieterke".

Andere antwoorden (3)

Soms kan een (java)script verhinderen dat auteursrechtelijk materiaal rechtstreeks gekopieerd kan worden. Een niet zo sjieke manier om hier omheen te werken is een printscreen te doen van de pagina, en de uitsnede te maken van de foto met een programma zoals paint, of photoshop, of gimp....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je dan eens een screenshot (print screen) maakt van het HTML-bestand, deze plakt in Paint of een ander programma van dit soort en dat bestand vervolgens opslaat als een Jpeg. o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt. Ik ga dit binnenkort eens proberen.
Laat de persoon van het mobieltje de foto apart als bestand naar jou mailen. Op zijn toestel kan het geen html zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pieterke
8 jaar geleden
Bedankt.