Hoe kan het dat mijn laptop beter presteert wanneer hij aangesloten zit aan de oplader i.p.v op de accu?

Wanneer ik bijvoorbeeld games speel terwijl mijn laptop aangesloten zit met oplader, ziet alles er goed uit. Maar als ik de oplader eruit trek, begint het beeld van de game te schokken en moet ik de settings verlagen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
paulus811
8 jaar geleden
Heb je 'energiebeheer' al gecheckt? Daar kun je instellen of je prestaties of lange accuduur wilt.

Het beste antwoord

Simpel, om je accu te sparen schakelt de processor automatisch terug in prestaties wanneer er geen netvoeding aanwezig is.

Men gaat er vanuit dat de computer zonder netvoeding veelal voor kantoor-applicaties als Word en Excel gebruikt wordt. Die maken minder gebruik van de capaciteiten van zo'n razendsnelle processor omdat ze toch veelal op de input van de gebruiker aan het wachten zijn.

Maar niet getreurd: het is een instelling die je eenvoudig aan kan passen via de Energiebeheerschema's onder het kopje "Energie-beheer" van je configuratiescherm. (er vanuitgaande dat je een versie van Windows draait.)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor reactie! Ik heb hem nu op hoge prestaties gezet en alle instellingen op maximaal gezet. Helaas schokt het beeld nog steeds wanneer ik de oplader eruit haal. Zou er toevallig een andere oorzaak kunnen zijn hiervoor?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Soms kun je nog wat aanvullende settings veranderen in het BIOS van je computer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat verschijnsel heb ik ook, maar ik gebruik mijn laptop altijd op netstroom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat doe ik nu ook, maar het schijnt dat dat niet goed is voor de levensduur van de accu.