Wordt er bij email onderscheid gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters?

Ik dacht dat email adressen altijd in kleine letters gemaakt moesten worden, kom ik gister een email adres teggen waar hoofdletters aan toegevoegd zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
60.5K

Antwoorden (2)

Nee e-mailadressen en URL-adressen zijn altijd met kleine letters en zullen door de meeste programma's gewoon naar kleine letters worden gezet. Andere programma's accepteren niet eens e-mailadressen met grote letters.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dus in de praktijk zijn:

Ab.gmail.com
aB.gmail.com
AB.gmail.com
gewoon:
ab.gmail.com
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, een e-mailadres is één van de weinige zaken op internet die niet hoofdletter gevoelig zijn. Ik kom in mijn werk regelmatig e-mailadressen tegen met voor en achternaam geschreven met een hoofdletter. Deze worden bij de ontvanger ook netjes weergegeven met Hoofd- en kleine letters.
Je kan dit uitproberen als je zelf twee email adressen hebt.