Als ik Skylanders op de computer speel is het spel erg traag. Wat kan ik daar aan doen?

Als ik het spel Skylanders Spyro's adventure aan het spelen ben is het spel erg traag. Het geluid gaat in de juiste snelheid en als iemand dan iets zegt dan moet ik (ook al zijn ze al klaar met praten) heel lang wachten tot dat de tekst helemaal op het scherm is verschenen. Het ligt waarschijnlijk aan mijn computer. Die is immers al een paar jaar oud. Maar niet oud genoeg dat alles zo traag zou horen te zijn. Ik denk dat mijn computer wel een opschoonbeurt kan gebruiken maar ik weet niet hoe.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Pak Windows cd en installeer die opnieuw, dan is pc weer leeg en schoon.
Wel eerst backups maken van wat je wil bewaren.

Antwoorden (1)

Allereerst checken of de specificaties van je PC voldoen aan de eisen die het spel stelt. Dat kan bijvoorbeeld via: http://www.systemrequirementslab.com/cyri

In de meeste gevallen is je grafische kaart de bottleneck van je systeem en een nieuwe grafische kaart kan voldoende zijn om nog een tijdje nieuwe games te spelen.

Het kan zijn dat er veel programma’s onbewust in de achtergrond je CPU en RAM opvreten. Dat kun je checken door de toetsen Ctrl+Shift+Esc even tegelijk in te drukken zodat je taskmanager tevoorschijn komt. Uninstall de programma’s die je niet (meer) gebruikt. Zie hier een verdere uitleg: http://www.howtogeek.com/179325/how-to-end-and-prioritize-processes-to-make-your-windows-pc-run-more-smoothly/

Als laatste zou je Windows opnieuw kunnen installeren. Maak wel een externe backup van de bestanden die belangrijk voor je zijn zoals foto’s, Word bestanden, etc.