hoe hard mag je geluid als je JBL oortjes in hebt?

Het gaat om windows phone. Je kan het geluid van 0 tot 30 zetten. Wat is de best stand voor JBL oortjes.
(om gehoorbeschadeging Te vermijden)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Om gehoorschade te beperken doe je het volume zo hard dat je het 'gewoon" kunt horen.

Antwoorden (1)

Dat hangt af van het absolute volume (de geluidsdruk) van die oortjes. Ik neem aan dat je de handleiding hebt en daarin kunt zien hoeveel dB (a) die oortjes maximaal kunnen leveren. Doorgaans rond 100 dB, maar er zijn er ook die 130 halen (werking op je trommelvlies). 50 a 60 dB zal geen kwaad kunnen, dat is het volume van een gesprek of een woonkamer met wat spelende kinderen. Begin eens op stand 10, dat is 1/3 van het maximale volume, en zorg dat je niet hoort bij de 25.000 jongeren per jaar die permanente gehoorschade oplopen!