Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in Excel in twee kolommen tegelijk zoeken?

Ik ben in een Excel spreadsheet adressen aan het zoeken. De straatnaam en het huisnummer staan in aparte kolommen. Is het mogelijk om in twee kolommen tegelijk te zoeken op zowel straatnaam als huisnummer zodat ik direct de goede rij vind?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
955
criseyde
8 jaar geleden
Volgens mij niet, maar je kan het volgens mij ook heel makkelijk via het filter vinden. Zet een filter op het hele bestand en filter bijv. op straatnaam, dan moet je toch relatief snel het juiste adres vinden volgens mij.
paulus811
8 jaar geleden
Of je voegt een hulpkolom toe met de formule =A1&" "&B1 (voor regel 1)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom geen derde kolom waar je straatnaam en huisnummer samenvoegt en daarop zoeken?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet. Er zullen ongetwijfeld fraaie oplossingen voor te bedenken zijn, maar een simpele is om gebruik te maken van een hulpkolom.
Stel dat kolom A de adressen bevat en kolom B de huisnummers.
In C wil je de combinatie van adres met huisnummer.
Verder nog een cel maken met alleen een spatie. (Zeg in D1. Deze zorgt voor de scheiding tussen adres en huisnummer, als je die 2 gaat samenvoegen.)

Als het eerste adres in rij 2 staat, wordt de formule in cel C2:

=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;D$1;B2)
Vervolgens de formule doorkopiëren.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top dit werkt perfect. Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding