Hoemaak ik een quiz met computers?

Hallo allemaal!
Elk jaar met kerstmis maak ik een quiz om met de hele familie te doen. Iedereen heeft dan een computer of iPad en typt de antwoorden in, waarna ze ze naar mij doorsturen via email. Ik heb al vaak gezien dat er een soort programma wordt gebruikt waarme een hoofd (quizmaster) op zijn computer kiest wat er op het beeld van de andere computers komt. Als we bijvoorbeeld aan vraag 1 zitten, wat is 2x2, dat ze dan al direct het antwoord kunnen invullen en dat de quizmaster het dan al direct te zien krijgt van alle deelnemers op zijn computerscherm. Ik heb al heel veel opgezocht maar tevergeefs, niets gevonden. Weten jullie wat ik bedoel en welk programma dit is? Heel erg bedankt!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb vroeger ook wel eens een quiz gemaakt, die ik dan met het gezin speelde. Ik gebruikte altijd gewoon PowerPoint, hier kun je de vragen pas op laten komen als jij dat wilt en ook leuke plaatjes kunnen uit het niets opkomen of verdwijnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100