Hoemaak ik een quiz met computers?

Hallo allemaal!
Elk jaar met kerstmis maak ik een quiz om met de hele familie te doen. Iedereen heeft dan een computer of iPad en typt de antwoorden in, waarna ze ze naar mij doorsturen via email. Ik heb al vaak gezien dat er een soort programma wordt gebruikt waarme een hoofd (quizmaster) op zijn computer kiest wat er op het beeld van de andere computers komt. Als we bijvoorbeeld aan vraag 1 zitten, wat is 2x2, dat ze dan al direct het antwoord kunnen invullen en dat de quizmaster het dan al direct te zien krijgt van alle deelnemers op zijn computerscherm. Ik heb al heel veel opgezocht maar tevergeefs, niets gevonden. Weten jullie wat ik bedoel en welk programma dit is? Heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo.
ik kan ook geen app vinden. maar heb iets anders gevonden.
maak een bord met degene die meedoen en noteer hun punten.
zorg dat op die ipads iets van paint ofzo staat. dan moeten ze het antwoord opschrijven en tegelijkertijd omdraaien. dan controleer je het en zet je een punt bij degene die het antwoord goed hadden.

Antwoorden (2)

Je kan makkelijk een quiz maken op getkahoot.com

Zo moet je het doen:

Stap 1: Je opent de website: https://getkahoot.com/
Stap 2: Je maakt een gratis account aan op 'get your free account'
Stap 3: Bevestig je account via je e-mail
Stap 4: Klik op 'New K' om een nieuwe quiz te maken
Stap 5: Maak je quiz (plaatjes kan ook)
Stap 6: Klik op 2
Stap 7: Check of alles goed is
Stap 8: Klik dan nog een keer op 'save and continue'
Stap 9: Voeg de beschrijving toe etc.
Stap 10: Klik dan nóg een keer op 'save and continue'
Stap 11: Kies een leuk plaatje als thumbmail (hoofdafbeelding)
Stap 12: Klik dan op 'done' (eindelijk geen 'save and continue ;))
Stap 13: Nu kan je op play klikken als je wilt beginnen, previeuw om te kijken of alles werkt, edit als je nog iets wilt toevoegen of je kan het delen

Instructies voor als je de quiz wilt 'laten spelen'

Stap 1: Klik op 'my kahoots'
Stap 2: Laat de mensen die de quiz gaan spelen op hun tablet/smartphone/pc/computer naar kahoot.it
Stap 3: Dan moet op de gekozen quiz op play klikken
Stap 4: Je kan dan nog wat instellingen toevoegen
Stap 5: Klik op launch
Stap 6: Als het goed is staan er bij de mensen die de quiz gaan spelen dat ze een game pin moeten invoeren
Stap 7: Dan moeten de mensen een naam verzinnen (als je een onbekend persoon ziet kan je op zijn naam hem 'verbannen' waardoor hij uit het spel is
Stap 8: Als iedereen er is klik je op 'start'
Stap 9: Bij elke vraag staan minimaal 2 antwoorden, bij elk andwoord heeft de afbeelding verschillende kleuren en vormen
Stap 10: Wie de meeste vragen goed heeft die wint!

En dan ben je klaar!

Tip: als je de quiz later wilt doen kan je altijd bij 'my kahoots' kijken en daar kan je ook het gewoon wijzigen of spelen

Ps. Het is een (veilige) Engelse site

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij stap 6 van de eerste regel moet zijn: Klik op ‘save and continue’
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb vroeger ook wel eens een quiz gemaakt, die ik dan met het gezin speelde.
Ik gebruikte altijd gewoon PowerPoint, hier kun je de vragen pas op laten komen als jij dat wilt en ook leuke plaatjes kunnen uit het niets opkomen of verdwijnen.