Er zijn drie servervariabelen die daarmee samenhangen. 'REMOTE_ADDR' is het direct verbonden IP-adres, 'HTTP_X_FORWARDED_FOR' is, wanneer aanwezig, het oorspronkelijke adres van de client (b.v. in het geval van het gebruik van een proxy). Soms is er ook een variabele 'HTTP_CLIENT_IP', dat het daadwerkelijk verbonden adres bevat.

Je kunt dus eerst proberen een variabele 'IP' te vullen met 'HTTP_X_FORWARDED_FOR' en, als dat leeg is, 'REMOTE_ADDR' gebruiken.

In PHP gaat dat b.v. zo:

if (!empty($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])) {
$ip = $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'];
} elseif (!empty($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {
$ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
} else {
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}

Toegevoegd na 1 minuut:
De variabele kun je dan opslaan in je tabel.
rose
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Met voorbeeld en al!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top reactie maat heb je voor me een link dat ik het zo kan downloaden en op me server kan uploaden bijvoorbeeld Dropbox of iets anders dankje !
rose
7 jaar geleden
Nee, dat heb ik dan weer niet.