Hoe kan ik het beste met mije laptopaccu omgaan?

Mijn laptop (barbone Cleco N170SD, door ALTERNATE geconfigureerd en geassembleerd) is bijna een maand oud, met een ingebouwde accu onder de touchpad. Als ik de accu eruit haal, vervalt de garantie, dus dat doe ik niet. Ik werk met mijn oude laptops altijd via het stopcontact, en alleen als ik mijn laptop ging verplaatsen op de accu. Maar dat deed ik nauwelijks dus ik had de accu's eruit gehaald om onnodige slijtage aan de accu's te voorkomen.

Hoe zorg ik ervoor dat de accu in mijn nieuwe laptop zo min mogelijk slijt (ga er vanuit dat ik altijd een stopcontact tot mijn beschikking heb, behalve wanner ik mijn laptop verplaatst, ongeveer vijf keer per week, dan heb ik voor ongeveer een minuut geen stopcontact tot mijn beschikking.)

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 46 seconden:
Cleco = Clevo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je accu eruit halen, zoals je eerst deed is prima. Nu dat niet gewenst is, kun je het best je accu helemaal vol laden en hem dan zonder snoer gebruiken tot hij helemaal (nou ja bijna) leeg is. Dan laad je hem weer op, enzovoort.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat zijn eigenlijk je argumenten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je hem alléén maar aan de stroom zou gebruiken zou het misschien (weet ik niet) niets uitmaken. Maar je koppelt hem af en toe even af om hem te verplaatsen. Dat betekent dat er weer even opgeladen wordt op het moment dat je de stroom weer aansluit.
En je accu kan maar een x aantal keren worden opgeladen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een accu helemaal leeg laat lopen, en dan helemaal oplaad, heb je een volledige laadcyclus. Het aantal laadcycli als je de accu vaak een klein beetje oplaad ligt veel hoger dan de volledige laadcycli, maar ik denk dat dat niet in verhouding staat met de volledige laadcycli, dus dat het beter is voor de accu om die pas op te laden als de accu leeg is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik volg je aanwijzingen nu op en het gaat best goed, het gemak van niet constant aan de netstroom zitten is groter dan verwacht!