Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik er voor zorgen dat een pdf download ipv opent in de browser?

Ik ontvang een link via de chat.
Ik klik erop
De link is een pdf, en opent in de browser.
Als ik nu de laptop afsluit is het bestand weer weg, en volgende keer moet ik opnieuw de link aanklikken.
Is er een manier om de pdf te downloaden? Dan slaat de laptop het bestand op in het mapje "downloads".
Als ik er met rechts op klik is er enkel een optie om de link te copiëren, niet de pdf zelf.

ik heb een kleine tip gevonden op stackoverflow, in acrobat, kun je via edit-> preferences->internet een checkbox aan/uitklikken die het bestand opent in de browser dan wel download. Maar dit betreft wellicht een oudere versie van acrobat, want op het betreffende tabblad in acrobat bevindt zich niet die knop (niet in mijn / de recentste versie).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Rechtsklikken op de link:
"bestand opslaan als"
"link opslaan als"
"koppeling opslaan als"
of iets wat daar op lijkt, wat er precies staat hangt af van je browser.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing