Ik heb waarschijnlijk een hoaxvirus op mijn computer zitter. Internetten gaat moeizaam en systeemherstel lukt al helemaal niet. Wie Helpt mij ???

Ik heb een gratis virusscaner, Avast, maar weet iemand een andere scanner om hoax te verwijderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Hallo:

Op dit moment blijft er dan niks anders voor U over dan het volgende GRATIS - of betaald-stukje software op te gaan halen

http://www.malwarebytes.org/

Deze informeert U zelfs als de database 2 dagen is verouderd,dus volledig up-to-date

Na het scannen ALTIJD elk voorstel met JA beantwoorden..zeker als het om hoax gaat !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hoax staat voor "nep" en "bedrog" wat wil zeggen dat het niet echt is. Een hoax "virus" is dus geen virus maar iets onschuldigs wat geen kwaad kan. Wat niet wegneemt dat de kans groot is dat je wel een echt virus kan hebben. Avast die je gebruikt is 1 van de betere virusscanners. Je zou je pc online kunnen scannen op spyware en virussen via deze link http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html

Ook kun je kijken wat je zelf nog kunt doen om je pc wat sneller te laten werken, door bv je harde schijf te defragmenteren. en op deze site kun je nog meer tips vinden hoe je je pc sneller kunt laten functioneren. http://www.schoonepc.nl/ alleen even goed kijken dat je de juiste kiest bv voor xp of win7 afhankelijk van welk besturings programma je gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Hoax is geen virus, maar een nepmelding, dat zal het probleem niet zijn.
Download AVG of Avast virusscanner eens om te scannen.
www.download.com
Als je PC al een aantal jaren in dezelfde setup draait, kan het daar ook zeker aan liggen, probeer dan eens je PC opnieuw te installeren, compleet.