Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een virtual reality bril een scherp beeld geven?

Hoe kan het dat het beeld van een virtual reality bril zo dicht bij je ogen zit. Wat ik van zo dichtbij bekijk is niet scherp, maar bij zo'n bril wel. Ook bij google glass heb ik me dat afgevraagd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een groot kritiekpunt van veel VR-brillen is juist het kunnen zien van pixels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap dankzij het antwoord van escape nu wat je bedoelt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zit een soort leesbril ingebouwd. Die vergrotende lenzen verkorten de brandpuntafstand aanzienlijk. Dat zit natuurlijk ook in een ouderwetse Viewmaster, niets nieuws onder de zon.
(Lees meer...)
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het beeld vergroot wordt, vererger je toch alleen het probleem? Of mis ik nou wat?
escape
8 jaar geleden
Nou nee, je kunt met een positieve lens op zaken focussen die dichter bij je ogen zijn. Kijk maar:
https://www.youtube.com/watch?v=3jR-rm1vJAE
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah ik denk dat we over twee verschillende praten (althans ik praat waarschijnlijk over iets anders). Jij en wellicht de vrager hebben het over; het niet wazig worden voor iets wat je vlak voor je ogen houdt. Ik heb het over pixeldichtheid. Nu snap ik pas de vraag. Ik dacht alleen aan het probleem wat in veel reviews naar voren komt dat de meeste VR-brillen een te lage pixelcount hebben. Dat is namelijk ook een probleem als je iets steeds dichter bij je oog houdt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding