Dat werkt heel simpel, je sleept het programma naar de prullenbak, hieronder een tuturial:

http://www.icreatemagazine.nl/workshop/programmas-volledig-verwijderen-op-mac/167288/3/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan natuurlijk het programma naar de Prullenbak verplaatsen.
Dit doe je door naar 'Finder' te gaan.
Op 'Programma's' te klikken
En het desbetreffende programma naar de "Prullenmand' te slepen.

Alleen laat deze methode vaak nog wat rommelbestandjes achter.
Je kunt via de link bij de bron een app downloaden die deze 'rommelbestandjes' opzoekt en ook verwijderd.

De App heet: 'AppCleaner'

Hoe deze app werkt:

Je opent 'AppCleaner'
Klikt op 'Applications'
Kiest het/de desbetreffende programma/'s uit.
Klikt op 'Search'
Nu zal het programma de 'rommelbestandjes' opzoeken.
Klik nu op 'Delete'

En klaar is Kees!

Ik gebruik het programma al jaren en het werkt super goed.