Hoe blokkeer ik de hele banner van de oproep van Jimbo op wikipedia?

Dus NIET alleen het plaatje. Ik heb 't plaatje kunnen blocken. Zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/blokkeer-gezicht-jimbo-wikipedia.118572
Maar dan verschijnt er nog steeds een banner met een oproep (alleen dan tekstueel) om geld te storten.

Ik heb privoxy. Kan ik daar code aan toevoegen om die banner in zijn totaliteit te stoppen? Zo ja: welke code moet ik dan aan welk bestand op welke locatie toevoegen? Ik denk default.filter? (Of toch user.filter?)
Er staan daar nogal cryptische regels in, zoals:

s/microsoft(?!\.[^\s])/MicroSuck/ig

s%f\("javascript:location.replace\('mk:@MSITStore:C:'\)"\);%alert\("This page looks like it tries to use a vulnerability described here:\n http://online.securityfocus.com/archive/1/298748/2002-11-02/2002-11-08/2"\);%siU

s%%
WARNING: This Server is infected with Nimda!%g

s@((\W\s*)(?:map)?(window|this|parent)\.?)open\s*\\?\(@$1concat(@ig # JavaScript

Etc. Ziet er wel veelbelovend uit qua mogelijkheden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Waarom wil je dat eigenlijk per se blokken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft een mooie website gesticht, maar ik wordt gek van dat narcistische gezicht!! En dat kruisje is véél te klein!! Dat doet ie met opzet!! Ik weet ‘t zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn maar heel weinigen die zelf filters maken. En wie zegt dat ik wil dat internet gratis moet zijn? Ik zou er best voor willen betalen (zoveel euro per maand), voor een reclame-vrij internet. Maar als je naar een site als ibm.com gaat, dan is daar reclame voor IBM natuurlijk logisch - dat hoeft dan niet geblockt te worden (tenzij 't ongevraagd beweegt of geluid maakt: dat is not done). Verder is 't op internet zo dat zeer veel reclame naar malafide websites gaat, waardoor je malware op je PC krijgt. (Dat is bij Wikipedia natuurlijk niet het geval.)
rose
13 jaar geleden
Ik kan je wel volgen, maar waarom IBM wel en Wikipedia niet? Overigens, welke browser gebruik je...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wikipedia: ik heb een aantal dingen over Jimbo gelezen die niet zo positief waren. Verder neemt ie een te groot deel van het scherm in beslag. Hij staat er nu trouwens zo lang achterelkaar, dat ik me niet aan de gedachte kan onttrekken dat ie dat doet om gewoon een superberoemd gezicht te krijgen. Dat zal goed zijn voor de zaken die ie doet (naast Wikipedia). Ik gebruik Opera, maar heb ook FF en Safari en IE op de PC staan. Chrome werkt momenteel niet, moet ik nog uitzoeken...
rose
13 jaar geleden
Kun je in Opera gebruik maken van userContent.css?
rose
13 jaar geleden
Opera\My styles\user.css Voeg een regel toe die het divje op display:blocked zet en klaar is case
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een divje?
rose
13 jaar geleden
Ah, ik veronderstelde, blijkbaar ten onrechte, dat je wel met html en css overweg kon...

Het beste antwoord

Niet helemaal een antwoord op je vraag (ik had geen zin om privoxy te installeren), maar het zou doeltreffend moeten zijn:

Creeer het volgende bestand als het nog niet bestaat:
(program files)\Opera\My styles\user.css

Voeg de volgende regels toe:

#centralNotice{
display:none;
}

#siteNotice{
display:none;
}

en je zou Jim nooit meer moeten zien...

(wellicht dat de laatste al voldoende is)

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk ook hier

http://my.opera.com/micahrayaills/blog/how-to-install-custom-user-style-sheets-in-opera-and-firefox
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het simpelste is ABP aan je persoonlijke wensen aanpassen. In Firefox vanzelfsprekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het probleem inmiddels al opgelost: http://www.nu.nl/internet/2413871/zestien-miljoen-dollar-opgehaald-wikipedia.html