Met de gratis app BatteryCare kun je de accu van je laptop in goede conditie houden. De app geeft gedetailleerde informatie over de status van je accu. BatteryCare adviseert om de accu regelmatig te gebruiken (ontladen en weer opladen). In de app kun je verschillende meldingen instellen. Ook wordt geadviseerd om regelmatig de accu te kalibreren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor je accu is het het beste om regelmatig langere tijd op de accu te draaien
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Voor de oudere accu's, ja.
Voor de nieuwere accu's weet ik het niet zo zeker.
Kruimeldiefjes, accuboormachines en scheerapparaten staan meestal continue aan de lader.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze claimen ook allemaal dat de accu's er niet van lijden maar toch gek dat die accu's altijd kapot gaan of snel leeg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mwah, mijn ervaring is de laatste jaren dat de gemiddelde laptopACCU een stuk langer meegaat dan de gemiddelde LAPTOP, als je altijd gewoon aan de stekker werkt. Mijn accu's houden het altijd nog zowat de hele dag vol als mijn laptop allang de nieuwe versie van Windows niet meer aan kan....die laatste is altijd de reden om toch maar aan een nieuwe te moeten, en dan loop ik gemiddeld NOG opzettelijk een paar versies achter. Mert mijn XP-laptopje is helemaal niks mis, behalve dat ik het niet meer kan gebruiken. En op deze draait nu Vista, maar als dat over een paar jaar niet meer ondersteund wordt, zal de accu nog steeds als nieuw zijn, maar dit beestje zal Windows 10 (of waar we dan ook zijn) niet kunnen trekken.
Uit gewoonte heb ik mijn laptop eigenlijk altijd verbonden met het stroomnetwerk.
Stopcontact zit in de buurt dus geen last van vervelende snoeren.
Enkele keer als ik even heel kort nog iets moet doen, en 'm net afgesloten heb, dan sluit ik 'm niet meer aan.

Mijn laptop is uit 2010 of 2011 en nooit problemen met de batterij gehad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je batterij vol is, is het slechter om hem op het stroomnet te laten zitten. Je kunt hem er dan het beste uit halen.