Is het waar dat als je een usb stick koopt en hem in je pc stopt en dan een virus krijgt?

Ik heb een kennis die zegt dat hij op een dag een usb kocht en hem in zijn pc deed om iets op te slaan, maar toen viel ze pc uit en heeft een nieuwe gekocht

Toegevoegd na 50 seconden:
(Een nieuwe pc gekocht)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
LoL Wat een onzin. In theorie zou een USBstick een virus kunnen bevatten. Maar een virus zorgt nooit voor het kopen van een nieuwe PC. Hoogstens moet je Windows even herinstalleren. Pure onzin. Of dommigheid als het waar was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou dan heeft hij overdreven zoals ie altijd doet Geloof me ik verzin het niet.
Thecis
8 jaar geleden
Je weet dan wel bijna zeker dat je geen virus meer hebt én dat je geld over hebt. Maar inderdaad absoluut niet nodig.

Antwoorden (1)

Nee, gelukkig niet. Of je moet er tweedehands eentje op de kop hebben getikt met rommel er op. Maar meer vermoedelijk had hij het virus in kwestie al ergens anders vandaan gehaald.

Een nieuwe PC kopen is overigens wel heel erg drastisch ; meestal is er nog best het een en ander aan te doen, al is het maar helemaal uithuilen en opnieuw beginnen. Virussen doen eigenlijk nooit wat met de hardware.

Ik vrees dat je die vriend dus met een flink korreltje zout moet nemen. Je kunt gewoon veilig een splinternieuwe USB-stick aanschaffen in de winkel.