Waarom heb ik geen DirectX 12?

Hallo,

Mijn vraag is waarom ik geen directX 12 heb?

Op het moment dat ik het ga checken met dxdiag staat er versie 11.2.

Nu kan het misschien komen doordat in mijn laptop twee videokaarten zitten, namelijk de Intel HD Graphics 4600 en de Geforce 710M. Deze tweede zou DirectX 12 wel moeten ondersteunen.

Nu heb ik net een update ontvangen van Geforce waarna er bij mijn DirectX versie nu dus 11.2 staat. Waar eerder 11.3 stond.

Kan iemand mij een oplossing geven?

Groet,

Max,

Toegevoegd na 1 uur:
Inmiddels ontdekt bij het Nvidea programma dat de runtime versie 12.0 is. Beetje raar dat ik dat bij dxdiag niet zie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vertelt er niet bij welk OS je hebt. Als je geen Windows 10 hebt, is dat het probleem. Met dergelijke hardware is DX12 niet echt een issue. Als gamen je ding is en je op DX12 zit te wachten omdat het een performance boost zou geven heb je een wat zwakke GPU. http://www.windowscentral.com/directx-12-windows-10-not-yet-supported-nvidias-older-fermi-gpus Misschien ook even de nieuwe intel iGPU driver downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb Windows 10 :) Ik game regelmatig en met de 710M kan ik eigenlijk alle games spelen (GTA V Medium/High) . En als ik dan zie en lees wat voor verbeteringen DirectX 12 biedt wil ik dat natuurlijk wel hebben :) En aangezien mijn videokaart het ook ondersteunt.

Antwoorden (1)

Direct X 12 zit in Windows 10, Je Nvidia videokaart ondersteunt het hoogstwaarschijnlijk wel.
Eigenlijk is het geen groot verschil tussen Direct X 11 en 12, Ook al zou ik zelf aanraden (als het kan) Te upgrade naar Direct X 12.

Vriendelijke groet
(DJ) Davy