Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het mogelijk om stoplichten te hacken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.apparata.nl/nieuws/het-hacken-van-verkeerslichten-is-best-makkelijk-7004
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha, het befaamde apparaatje dat we vroeger altijd al zouden willen hebben, toen computers nog science fiction waren. Tot iedereen er eentje heeft en het een beetje gevaarlijk wordt :lol:
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het apparaat waarover gesproken wordt in de reactie laat het verkeerslicht eerder op groen springen. En het is een zeer dure oplossing.
Computoon
8 jaar geleden
Een transponder heet zo'n ding, geloof ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stoplichten staan bij overwegen en bruggen, JE bedoelt waarschijnlijk verkeerslichten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De techniek zal hetzelfde zijn WasMaes, maar je hebt gelijk :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja :) maar niet alle stop lichten . Welke wel die reageren ( anticiperen ) op het verkeers aanbod .maar vooral degene die zo ge programmeert zijn dat de tram of bus voorrang geven . Op veel drukke grote kruisingen reageren de stoplichten op het openbaar vervoer zodat die sneller kunnen passeren . Ja de rest hoef ik je niet uit te spellen . Alleen er zijn verschillende systemen dus dat is lastig maar in theorie ja het kan . In sommige Europese steden worden heel verl stop lichten via een centraal punt bedient ( ik dacht Milaan zie de film de burglars ) maar het kan ieder stop licht is in feite geprogrammeerd maar of jij of ik daar zo veel illegale energie in willen stoppen ? Dus ook veel stop lichten die niet op het open baar vervoer reageren zou niet onmogelijk zijn , gewoon de kast open schroeven wat schakelingen met ontvangers en klaar maar voor hoelang en hoe effectief ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat hier een interessant feitje bij is, er zijn al mensen die dit hebben gedaan.
Er is een systeem in Nederland KAR dat werkt op de frequentie 429,8500 MHz, in FM-modulatie. De data wordt verstuurd door middel van packets. Als je een frequentiezender hebt dan zou je met bruteforce het stoplicht op groen kunnen zetten.
Dus ja, het is mogelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding