Kun je in Gogle Maps routes "afdwingen"?

Ik ben bezig in Google Maps wandelingen in mijn omgeving uit te vogelen, om precies te weten hoeveel (kilo)meter ze zijn. Helaas valt dat niet mee, want op een stukje vlak bij mijn huis dat in negen van de tien wandelingen prachtig past, loop ik over een parkeerplaats en een voetgangersbruggetje, dat Google weigert in de route op te nemen, zodat het nooit helemaal klopt. En dat is niet de enige horde.

Is er een manier / trucje / override in Google Maps om ook die onmogelijke / niet bestaande routes- al wil je ze zwemmen of de snelweg oversteken, of dwars door het bos klunen of schuin door een maisveld lopen- in een route op te nemen ? Op "wandelen" zetten werkt niet, want dat doe ik al. Of moet ik me maar redderen met het ouderwetse liniaaltje ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

In Google Maps kan dat niet.

Het kan wel op http://www.afstandmeten.nl/ . Daar kun je op een vrij intuïtieve manier jouw route uitzetten. Bovenaan zie je bij elk punt dat je zet hoe groot de afstand is.

Nadat je de route helemaal hebt uitgezet, kun je desgewenst "afstands-vlaggetjes" laten plaatsen. Je kunt de afstand tussen die "vlaggetjes" instellen, dus bijvoorbeeld elke kilometer zo'n "vlaggetje" op je route laten zetten.

Je zult, afhankelijk van je route, de "automatisch plannen" optie op "lopen" of op "uit" moeten zetten. Dat kan aan de rechterkant van het scherm. Je zult even moeten experimenteren om uit te vinden wat voor jouw routes het beste werkt.

Cryofiel
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh dat klinkt interessant, daar ga ik eens even mee goochelen. Niet googelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jo, dat werkt super ! Bedankt alvast. Ik kan zelfs al mijn olifantenpaadjes volgen ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal tevreden ,en ik denk niet dat er waardevollere info komt, dus ik sluit de vraag weer . Moet er nog een beetje meer mee leren doen, maar aan mijn doel voldoet het reeds volledig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel ! Supergoeie tip.