In dat 'Bolletje' zit een kraal van Ferriet. Een smoorspoel impliceert iets van koper, en dat is niet wat in dat bolletje aanwezig is. Ferriet is feitelijk niets meer dan atomair gerangschikt ijzer.
Zie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/1124975270_3/emi-ruisonderdrukker-cilinder-klem-op-ferriet-kraal-kern-ring-voor-data-usb-kabel-binnendiameter-3-5mm.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HF (Hoog Frequent) storingen er uit filteren, zodat deze het apparaat (waarop het wordt aangesloten) niet bereiken. (Zie reacties bij vraag).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Atomair gerangschikt ijzer" Dat is het dus niet, kijk maar eens onder "Samenstelling" onder het al eerder genoemde url: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ferriet_(magneet)
Pietsie ingewikkelder is het dus wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Haabee: Nooit van Jip & Janneke gehoord? Ik schatte zo in dat de vraagsteller niet op dat pietsie zat te wachten... Want zeg nou zelf: De algemene samenstelling van ferrieten is MeFe2O4, waarbij Me een of meerdere van de tweewaardige metalen mangaan, zink, nikkel, kobalt, koper, ijzer of magnesium is. De meest gebruikte ferrieten zijn mangaanzink en nikkelzink. De normale spinelstructuur bestaat uit 32 zuurstofionen en 24 kationen, waarvan er acht tweewaardige door 4 zuurstofionen omringd worden (de tetraëderposities, A) en zestien driewaardige door 6 zuurstofionen (de octaëderposities, B)....