Wat te doen tegen het automatisch verwijderen van mailtjes uit Hotmail?

Iedere dag dat ik Hotmail opnieuw opstart, bevinden zich zo'n 15 berichten in mijn prullenbak, terwijl ik ze niet heb verwijderd. Het is ook geen spam. Deze mailtjes worden naar de prullenbak verplaatst vanuit mijn Postvak in, maar ook vanuit andere (sub)mappen.

Ik bewaar wel graag veel mailtjes (om en nabij de 10.000), dus wellicht zit daar het probleem. Maar volgens mij gebruik ik slechts een fractie van de beschikbare capaciteit. En zelfs als ik een schoonmaak houd en minstens 500 mailtjes tegelijk (definitief) verwijder, dan heb ik de volgende dag weer met hetzelfde probleem te maken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
capthavoc
8 jaar geleden
hebben de mails iets overeenkomstig ?
misschien is er ergens een verwijder regel ingesteld
hebben ze misschien hetzelfde email adres van een oude mai l account die je niet gebruikt .
maar daar nog een redirect regel hebt staan en waarschijnlijk ook een kopie op de server laten o.i.d ?
Ritsuka
8 jaar geleden
heeft iemand anders toegang tot dit account?
Amadea
8 jaar geleden
Synchroniseer jij de mail wellicht, dan kan het zijn dat het bolletje "Laat een ander programma geen berichten verwijderen van Outlook" niet is aangevinkt.
Cryofiel
8 jaar geleden
Je zou in ieder geval je mail-regels eens kunnen bekijken. Heb je mail-regels, de-activeer ze dan, al is het maar tijdelijk, om te kijken of daar de oorzaak van dit verschijnsel zit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@capthavoc: ik heb meer dan 100 regels ingesteld, maar dan zouden ze direct in de prullenbak terecht moeten komen. Nu komen ze daar meestal pas na een paar dagen.
Ik maak ook geen gebruik van de instelling dat oude nieuwsbrieven moeten worden verwijderd. En daarbij: het zijn niet alleen nieuwsbrieven die worden verwijderd, ook andere mails. @Ritsuka: nee. Tenminste, niet voor zover ik weet...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea: nee, ik synchroniseer mijn mail niet (meer). @Cryofiel: is inderdaad te overwegen. Zoals gezegd, ik heb veel regels ingesteld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Cryofiel +++, tussen de regels stond inderdaad een verdwaalde regel dat na 10 dagen automatisch de nieuwsbrieven zouden worden verwijderd. Blijkbaar is die selectie redelijk accuraat w.b. datum (alle verwijderde mails waren 10 dagen of ouder), maar niet w.b. het onderwerp (het betrof niet alleen nieuwsbrieven).
Deze regel is nu uitgeschakeld, en ik ga ervan uit dat het probleem nu is opgelost. Helaas geen beste antwoord voor je, maar mijn dank is er niet minder om. @allen: dank voor de reacties!
Cryofiel
8 jaar geleden
Graag gedaan! Zo'n BA zou leuk zijn, maar uiteindelijk gaat het erom iemand te kunnen helpen.
Amadea
8 jaar geleden
Het is niet verboden om je reactie alsnog als antwoord te plaatsen, Cryofiel!
Cryofiel
8 jaar geleden
Tja, lastig, het wekt de schijn dat ik hier voor de puntjes zit. Aan de andere kant: als er geen antwoord op de vraag wordt gegeven, zal het systeem over een week of wat de hele vraag automatisch verwijderen. Dan zijn dus ook de reacties weg, en kunnen anderen de hier gegeven tips (niet alleen de mijne) niet meer lezen. Ik zal daarom toch maar een antwoord plaatsen.

Het beste antwoord

Kijk eens goed naar je mail-regels. Soms staan daar regels tussen die je ooit met een goede reden hebt gemaakt, maar die nu dit - intussen onverwachte - effect hebben.

De makkelijkste manier is alle mail-regels te de-activeren, al is het maar tijdelijk. Zo kun je snel en eenvoudig zien of daar de oorzaak van dit verschijnsel zit.

Cryofiel