Waarom wordt mijn USB niet gelezen?

We hebben sinds kort een nieuwe computer (Windows 8) en alles gaat prima, totdat we er een USB in wouden proberen.

We hebben 3 USBs in totaal, waarvan 2 precies dezelfde.

We deden de eerste USB erin en zagen dat de USB niet gelezen wou worden, normaal gaat er namelijk een oranje lampje branden. De volgende die we erin deden (precies dezelfde USB) werd meteen gelezen zonder problemen.

Daarna weer geprobeerd de eerste USB erin te doen, en weer niets.. dus we deden hem wat aanduwen.. toen ging het oranje lampje aan, maar weer gebeurde er niets.

Toen een derde andere USB geprobeerd en deze gaf aan:

"Het USB-Apparaat wordt niet herkend"
Het laatste USB-apparaat dat u op deze computer hebt aangesloten, heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer.

Toen weer de eerste USB erin gedaan (die het wel deed) en deze deed het nog steeds.
Later 1 van die USB's die het niet deed geprobeerd op een laptop, en hier ging het zonder probleem.

Ben gaan googlen en zag meer mensen met het probleem, dus heb ik wat dingen gelezen en las dat je alle USB apparaten moet verwijderen uit een apparaat beheerlijst, inclusief de hoofd USB sluiting. Daarna de PC opnieuw opstarten en opnieuw proberen.. en ook hierna deed 1 het er (waarvan we 2 hebben) en de andere deed het niet.

Zelfs een nieuwe USB wordt niet gelezen en geeft de melding die ik hierboven gemeld heb.

Hopelijk kan iemand mij helpen, want het is nogal vervelend!

Mvg,

MrRicks

Toegevoegd na 5 minuten:
Toen weer eerste = Tweede (Fout)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat stop je nu eigenlijk in die computer. Een USB kan niet, iets met een USB-aansluiting kan wel. Dan hebben we nog keus uit allerlei dingen met een USB-aansluiting: camera's, harddisks, printers,geheugensticks, kaartlezers, scanners, etc. Dus wat wil je nu eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, ik had denk ik last van de warmte. Ik bedoel geheugensticks van 8GB.

Het beste antwoord

Voor ondersteuning kan je altijd terecht bij de winkel waar de computer gekocht is. Deze foutmelding kan heel veel verschillende redenen hebben, en daarom is een oplossing aandragen niet makkelijk.