Houd ik na overstappen van school mijn MacBook terwijl die is geleasd via school?

Wij moestenallemaal voor school een macbook kopen/leasen vi school. Nu Hebben wij hem geleasd. Nu blijkt het dat ik naar een andere school moet. Moe tik nu de Macbook inleveren, of mogen wij hem houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt aan jouw school
Wij hebben een iPad van het oude werk gekregen en we hebben hem ook nog steeds
ronron1212
9 jaar geleden
Als de macbook is geleased moet hij op school worden ingeleverd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoezo?
ronron1212
9 jaar geleden
Lease is huur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ ronron lease kan ook zijn dat je hem in termijnen afbetaalt ook wel financial lease genoemd
Lijkt me in het geval van een laptop het meest logisch
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het je school vraagt weet je het gelijk!
ronron1212
9 jaar geleden
Deaal dan zal je nog steeds de laatste termijnen ook moeten betalen om heb je eigendom te mogen noemen.

Antwoorden (1)

Dit verschilt per school, en is van buitenaf en zonder randinformatie niet te beoordelen. Als de school wil, kunnen zij hem terugeisen. Het is immers hun MacBook die zij aan jou beschikbaar hebben gesteld.