Is een 4 poorts mini-usb ook te gebruiken voor een gewone pc?

En is de usb-aansluiting op een laptop dezelfde maar als op de p.c.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je een hub?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik niet precies...digibeet! Ik heb op mijn pc usb-poorten. Daar wil ik soort verlengsnoertje bij kopen met was extra usb-poorten eraan.
Maar nu lees ik dat er usb- en mini-usb poorten zijn. Zijn deze verschillend van maat, en kan ik op een gewone usb poort wel een mini usb (aan een gadget bv.) aansluiten?

Het beste antwoord

De USB poorten op jouw gewone PC functioneren gewoon hetzelfde als op jouw laptop. De maten zijn ook gelijk. Met mini-usb wordt bedoeld de kleinere aansluitingen die je ziet bij bv. een mp3-mp4-player of een I-pod. Ook een foto/filmcamera heeft vaak een mini-usb aansluiting. De kabeltjes die je daarbij geleverd krijgt, hebben aan de ene kant altijd een normale usb stekker, en aan de andere kant een ministekker voor het apparaat. Je kunt hier inderdaad losse usb-hubpoorten voor kopen zodat je meerdere apparaten op één usb-poort kunt aansluiten. Zoals gezegd maakt het niet uit of je die dan voor je laptop gebruikt, of voor je gewone pc. (desktop)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel, duidelijk uitgelegd!