Je kan niet zomaar van je laptop een domein maken. Dit moet een workgroup blijven, behalve wanneer je een echt domein hebt. Als je kiest om je computer toe te voegen aan een domein heb je allereerst een server nodig waarop je de informatie over gebruikers bijhoudt. Bij het inloggen controleert de computer de gegevens dan met de server, ipv met de lokale accounts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan je laptop lid maken van een domein, dat houd in dat je verbinding maakt met een server waarmee je bijvoorbeeld bestanden kan delen.

Dat is bij ieder besturingssysteem weer verschillend. In Windows 7 ga je simpelweg de volgende stappen volgen

1- Druk op start
2- Druk met de rechtermuisknop op Computer
3- Druk op Eigenschappen
Onder het kopje "instellingen voor computernaam, domein en werkgroep" klik je op Instellingen wijzigen, daarna kan je het domein invoeren.
(Het domein moet natuurlijk wel op het zelfde netwerk zitten)

Een laptop bevorderen tot een domeincontroller is zeer afgeraden, omdat die de nodige prestaties simpelweg niet kan halen.