Hoe kan ik wekelijks aan automatische back-up van mijn externe harde schijf op mijn mac maken?

Time-machine is een handige tool van Apple maar die maakt alleen een back-up van alle lokale bestanden. Ik werk geheel extern.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Met de ingebouwde Automator en/of Applescript kun je dit heel éénvoudig zelf realiseren. Of kopieer het voorgeprogrammeerde script op pagina(3) en pas dan zelf de gewenste "source" en "destination folders" aan..
http://www.computerworld.com/article/2524645/operating-systems/10-applescripts-to-make-you-love-your-mac--even-more-.html?page=3

En gebruik de ingebouwde crontab om het script wekelijks af te schieten, hoe je crontab gebruikt lees je hier:
http://apple.stackexchange.com/questions/24862/how-can-i-configure-my-computer-to-run-an-applescript-at-a-specific-time-caveat
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie, helaas heb ik te weinig kaas van dit onderwerp gegeten om er wat van te snappen.
Zoals ik het nu lees is optie A een backup van de externe files lokaal te zetten en optie B iets van crontab.
A zal geen optie zijn omdat ik - om mijn computer snel te houden - geen files lokaal wil hebben staan en B is geheel simsalabim.
Zou je je antwoord wellicht nog iets willen toelichten? (In jip & janneke taal ;-))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, bij dat script kun je zelf bepalen waar de files vandaan komen, en waar ze naartoe moeten... Dus ik begrijp je reactie om de computer snel te houden niet zo... En het is niet optie A/B maar een gezamenlijk dingetje, de crontab is een soort timer die op gezette tijden scripts kan afvuren... Helaas kan ik applescript in Jip&Janneke taal uitleggen, de syntax is dermate eenvoudig dat het zich bijna vanzelf uitlegt.