Is het mogelijk om mijn systeem om te zetten naar een programma?

Hey
Ik ben een leek qua programmeren betreft en daarom vroeg ik me af of het mogelijk was om het volgende te programmeren. Dus het zo in elkaar: (Ik zal dit programma "X" noemen voor de verduidelijking

Dat programma gaat signalen krijgen van een andere programma waardoor de programma X dan zelf een actie moet ondernemen op een website. Programma X moet dan een taak uitvoeren op een website (taak houdt in dat het op een knop moet drukken)

Toegevoegd na 2 uur:
mijn intentie is het eigenlijk laten schrijven door een deskundige

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Jouw vraag lijkt er op dat je een browser recorder zoekt. Dit houdt in dat je zelf een website bezoekt en op een knop drukt, en dat de recorder "meekijkt". Deze creeert dan een script of een macro waarmee je de akties opnieuw kunt afspelen. Als je het script aanpast kun je andere taken uitvoeren. Ik vind tools als iOpus, Selenium, Watir en Pentadactyl.

Als je hiermee bezig bent, ben je meer aan het scripten dan aan het programmeren. Dit soort recorders wordt vaak als test tool gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je leek bent in het programmeren lukt het niet.
Ik heb zelf ooit een computerprogramma geschreven dat de internetsite van mijn bank aanriep, mijn gebruikersnaam en passwoord erin zette, en op het inlog-knopje drukte.
Ik denk dat je zoiets bedoelt.
1e. Je moet dan wel een computerprogramma kunnen schrijven.
2e. Microsoft heeft die mogelijkheid weer om zeep geholpen dor hun eigen slordige programmeerwerk.
12 jaar geleden
Klinkt als een serverside oplossing voor een clientside uitvoering. Vermoed dat je een denkfout maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Dat komt omdat HansBrinker het ook niet begrijpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo Reddie?
Het is ongetwijfeld mogelijk, maar voor een leek alles behalve makkelijk denk ik.
'Op een knop drukken' moet je dan alvast wel interpreteren als het sturen van een request naar de website van de webpagina.