Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iPhone: wat is er aan de hand als server relaying niet toestaat?

als ik -thuis- berichten van mijn iPhone naar mezelf verzend (ik wil een printje maken en printer is alleen via kabel verbonden) krijg ik sinds twee dagen het bericht dat de server relaying niet toe staat. wat is dit en hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 1 dag:
meestal is het geen probleem, het gaat vooral fout in de trein, en dezer dagen ook toen ik gewoon thuis was (twee keer).

het idee is dus om het e-mailadres te wissen en dan opnieuw aan te maken met een extra wachtwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee geen extra wachtwoord, normaal authenticeer jij je voor de inkomende mail met je gebruikersnaam & wachtwoord, dit moet je ook doen voor uitgaande mail, en dan maakt het niet meer uit vanuit welk domein/subnet het mailtje afkomstig is...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De mailserver van jouw provider handelt alle mails af, indien mails afkomstig zijn uit een ander netwerkdomein dan het heet in vaktermen "relayen" Dus als je met je iPhone via 3/4G een mail verstuurt dan ga over een ander netwerk dan de Internetprovider in beheer heeft. Indien je niet jezelf authenticeert op de mailserver, dan ziet de mailserver dit als "relayen" en al een tijd wordt dit "relayen" niet meer gedaan als anti-spam maatregel. Log jezelf in als gebruiker bij je mailserver(ook op de uitgaande server) daarmee mag je weer over meerdere netwerken je mail versturen.

Misschien als tip je account gegevens nogmaals invoeren(dus account trashen en opnieuw aanmaken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing