Kan ik mijn laptop naar gisteren resetten?

Ik heb een acee aspire met windows 8. Gistereb werkte hij nog prima, maar nu geloof ik dat er een virus op zit. Het heet ActiveDeals en kan met geen mogelijkheid verwijderd worden. Is het nu mogelijk om mijn laptop te resetten naar gisteren, zodat ik nog wel al mijn bestanden en programma's heb?
Help deze a-technische vrouw alstublieft. .

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

In windows 8 ga je als volgt te werk:

1. Ga met je muis naar rechtbovenin
2. Selecteer het tandwiel (instellingen)
3. Selecteer de optie 'Aan/Uit';
4. U houdt nu de SHIFT knop ingedrukt
5. Kies terwijl u dit doet de optie 'Opnieuw opstarten'
* Houd SHIFT ingedrukt!!!

U komt nu in een herstelsysteem van Windows 8. PC vernieuwen, herstellen et cetera.
Kies de optie en lees goed de informatie per optie, zodat u weet wat de opties doen.
Herstellen is in de meeste gevallen het meest verstandig. Heeft u een opstartmedium (CD/DVD et cetera), dan is vaak vernieuwen de beste optie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Teruggaan naar een herstelpunt. Via Bureau-accessoires (met de knop linksonder) naar je Systeemwerkset en dan Systeemherstel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de naam van het programma te horen lijkt het mij te gaan malware. Er bestaat een gratis scanprogramma genaamd malware bytes. Die kun je downloaden. Als hij geïnstalleerd is kun je een scan laten draaien. Als hij geïnfecteerde bestanden vindt, vraagt het programma wat je er mee wilt doen. Je kunt deze dan dan in quarantaine zetten, om ze daarna van de computer te verwijderen. Opnieuw opstarten en de kans is groot dat je er van af bent. Wie niet waagt, die niet wint. Succes.